TRANSLATOR

Zabierz laskę do kina

"Zabierz laskę do kina" to hasło kulturalnej kampanii społecznej, która jest kierowanym do wszystkich apelem o udostępnianie kultury osobom z niepełnosprawnością wzroku i słuchu. Laska z hasła to oczywiście biała laska, a przez ten kojarzony z niewidomymi element organizatorzy przypominają o potrzebach widzów z niepełnosprawnością wzroku i słuchu.



Kino z hasła to symbol wszystkich miejsc kultury, a więc kin, teatrów, muzeów itp.; wszystkich miejsc, w których mogłyby się pojawiać osoby z niepełnosprawnością sensoryczną.

Organizatorzy akcji chcą szerzyć Kulturę bez Barier. Przecież tak łatwo jest dołączyć audiodeskrypcję, napisy dla niesłyszących lub tłumaczenie na język migowy do filmów, spektakli teatralnych i wystaw w muzeach; tak łatwo zainstalować pętlę indukcyjną; tak łatwo, a tak niewielu to robi. Akcja ma na celu zaangażowanie ludzi, poruszenie miast i miasteczek, placów i ulic.
Zabierz laskę do kina!
Do akcji w Lublinie dołączył m. in. Teatr Stary.

Celem kampanii społecznej ZABIERZ LASKĘ DO KINA Fundacji Kultury bez Barier jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, a szczególnie niewidomych i niesłyszących. Kampanię tworzą trzy mocne zdjęcia, autorstwa fotografa Jacka Kołodziejskiego, nawiązujące do filmów uznawanych za klasykę światowej kinematografii: Blue Velvet, reż. David Lynch; Psychoza, reż. Alfred Hitchcock; Taksówkarz, reż. Martin Scorsese. W miejscach czarnych plam znajduje się opis tego, co jest „pod” nimi. Pomysł ten odwołuje się do audiodeskrypcji, czyli opisu, który słyszą niewidomi w czasie oglądania przystosowanych dla nich filmów. Kampania promuje świat kultury bez barier, świat otwarty, bez strachu, bez uprzedzeń. Ma dać ludziom szansę pobawić się skojarzeniami, formą, przekazać treść bez patosu, z odrobiną autoironii.




"Psychoza", reż. Alfred Hitchcock



"Blue Velvet", reż David Lynch



"Taksówkarz", reż. Martin Scorsese










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz