TRANSLATOR

Do Śródziemia nie jest tak daleko!

Nowozelandzkie linie lotnicze przygotowały dla swoich pasażerów niecodzienną instrukcję bezpieczeństwa, w formie prezentacji video. Na ogół nie zwracamy uwagi na instruktażowe filmiki, które linie lotnicze wyświetlają przed lotem. Air New Zealand postanowiły podejść do tematu w dość niekonwencjonalny sposób, wykorzystując tolkienowską trylogię kręconą w ich kraju.
Spot powstał przy współpracy ludzi z Weta Workshop, którzy pomagali przy ekranizacji powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, autorstwa J.R.R. Tolkiena, i pokazywany jest na pokładach samolotów linii. 
Instruuje jak zapiąć pas, kiedy oddychać, kiedy nie oddychać, i kiedy zacząć cicho się modlić... , ale w wydaniu fantasy! Elfy, krasnoludy, hobbici, a nawet sam Peter Jackson (reżyser ekranizacji kultowych książek), pojawili się gościnnie w filmiku, grając role personelu pokładowego i pasażerów. Wśród nich można zobaczyć również dwóch potomków wielkiego pisarza – Mike’a i Royd Tolkienów.
Warto zobaczyć ten filmik, nawet jeśli nie wybieracie się w najbliższym czasie samolotem do Śródziemia.
Nowa Zelandia, jako kraj mocno oddalony od reszty świata, jest uzależniona od transportu lotniczego. Nowozelandzkie linie to jedne z najnowocześniejszych przedsiębiorstw lotniczych na świecie, oferujące połączenia w każdym kierunku.
W czasie rejsów dalekiego zasięgu, linie lotnicze oferują na pokładzie samolotów wybór 22 specjalnych posiłków. Przeznaczone są one dla pasażerów o indywidualnych wymaganiach i określonych preferencjach religijnych, etnicznych czy dietetycznych.
W klasie Biznes Premier pasażerowie siedzą w luksusowych, szerokich, skórzanych fotelach, z oddzielnie zamontowanym podnóżkiem. Po rozłożeniu, siedzenie zamienia się w łóżko. Każdy z pasażerów otrzymuje dużą bawełnianą poduszkę i kołdrę. Regulowany, duży stół pozwala pasażerowi wygodnie pracować i zjeść obiad. Każdy z pasażerów ma swój indywidualny ekran TV o dużej rozdzielczości.
W tak komfortowych warunkach można się wybierać nawet do Mordoru, w towarzystwie Golluma.
Samoloty oficjalnych linii lotniczych Śródziemia w specjalnej odsłonie.

A tak nawiasem mówiąc, jeśli uważnie oglądaliście film instruktażowy, to zapewne dostrzegliście, że na tablicy odlotów widnieje bezpośrednie połączenie do Mordoru, a Drużyna Pierścienia przez całe trzy tomy powieści bezsensownie męczyła się, idąc piechotą...:)
Dowcipne i inteligentne wykorzystanie popularnego filmu do reklamy zarówno firmy jak i kraju. Na serwisie YouTube i innych, w ciągu czterech dni od premiery obejrzało go sześć milionów osób.
 Chapeau bas dla twórców! 
 Beata Wijatkowska


Źródło zdjęć:
gadzetomania.pl
hatak.pl
deser.pl



2 komentarze:

  1. Nie dziwię się, że filmik zdobył duża popularność. Jest naprawdę przesympatyczny i, co ważne, przekazuje jasno ważne informacje. Bardzo ładnie skomponowany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na promocję, swoją drogą super artykuł!

    OdpowiedzUsuń