Nowozelandzkie
linie lotnicze przygotowały dla swoich pasażerów niecodzienną
instrukcję bezpieczeństwa, w formie prezentacji video.
Na ogół nie zwracamy uwagi na instruktażowe filmiki, które
linie lotnicze wyświetlają przed lotem. Air New Zealand postanowiły
podejść do tematu w dość niekonwencjonalny sposób, wykorzystując
tolkienowską trylogię kręconą w ich kraju.
Spot powstał przy
współpracy ludzi z Weta Workshop, którzy pomagali przy ekranizacji
powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, autorstwa
J.R.R. Tolkiena, i pokazywany jest na pokładach samolotów linii.
Instruuje jak
zapiąć pas, kiedy oddychać, kiedy nie oddychać, i kiedy zacząć
cicho się modlić... , ale w wydaniu fantasy! Elfy, krasnoludy,
hobbici, a nawet sam Peter Jackson (reżyser ekranizacji kultowych
książek), pojawili się gościnnie w filmiku, grając role
personelu pokładowego i pasażerów. Wśród nich można zobaczyć
również dwóch potomków wielkiego pisarza – Mike’a i Royd
Tolkienów.
Warto zobaczyć ten
filmik, nawet jeśli nie wybieracie się w najbliższym czasie
samolotem do Śródziemia.
Nowa Zelandia, jako
kraj mocno oddalony od reszty świata, jest uzależniona od
transportu lotniczego. Nowozelandzkie linie to jedne z
najnowocześniejszych przedsiębiorstw lotniczych na świecie,
oferujące połączenia w każdym kierunku.
W czasie rejsów
dalekiego zasięgu, linie lotnicze oferują na pokładzie samolotów
wybór 22 specjalnych posiłków. Przeznaczone są one dla pasażerów
o indywidualnych wymaganiach i określonych preferencjach
religijnych, etnicznych czy dietetycznych.
W klasie Biznes
Premier pasażerowie siedzą w luksusowych, szerokich, skórzanych
fotelach, z oddzielnie zamontowanym podnóżkiem. Po rozłożeniu,
siedzenie zamienia się w łóżko. Każdy z pasażerów otrzymuje
dużą bawełnianą poduszkę i kołdrę. Regulowany, duży stół
pozwala pasażerowi wygodnie pracować i zjeść obiad. Każdy z
pasażerów ma swój indywidualny ekran TV o dużej rozdzielczości.
W tak komfortowych
warunkach można się wybierać nawet do Mordoru, w towarzystwie
Golluma.
Samoloty
oficjalnych linii lotniczych Śródziemia w specjalnej odsłonie.
A tak nawiasem
mówiąc, jeśli uważnie oglądaliście film instruktażowy, to
zapewne dostrzegliście, że na tablicy odlotów widnieje
bezpośrednie połączenie do Mordoru, a Drużyna Pierścienia przez
całe trzy tomy powieści bezsensownie męczyła się, idąc
piechotą...:)
Dowcipne i
inteligentne wykorzystanie popularnego filmu do reklamy zarówno
firmy jak i kraju. Na serwisie YouTube i innych, w ciągu czterech
dni od premiery obejrzało go sześć milionów osób.
Chapeau bas
dla twórców!
Beata Wijatkowska
Źródło zdjęć:
gadzetomania.pl
hatak.pl
deser.pl
Nie dziwię się, że filmik zdobył duża popularność. Jest naprawdę przesympatyczny i, co ważne, przekazuje jasno ważne informacje. Bardzo ładnie skomponowany :)
OdpowiedzUsuńBardzo fajny pomysł na promocję, swoją drogą super artykuł!
OdpowiedzUsuń