Rynek wydawniczy
odnotowuje kolejny cios. Jak wynika z nowego raportu Nielsen Book, liczba
książek, które Brytyjczycy kupili na prezenty, spadła w zeszłym roku aż o
dziewięć milionów egzemplarzy. Powód? Konsumenci coraz częściej rezygnują z
drukowanych książek na rzecz ebooków, a te o wiele rzadziej kupujemy z
myślą o prezentach.
W
minionym roku w formie prezentów świątecznych kupiliśmy o 15 procent mniej
książek niż w roku 2012. W przypadku prezentów urodzinowych liczba ta
zmalała o 8 procent. Wynik ten znacznie przyczynił się do ogólnego spadku (o 4
procent) sprzedaży książek w Wielkiej Brytanii.
Z uwagi na
znaczenie, jakie dla branży ma tradycja obdarowywania drugich książkami,
Nielsen Book chce przeprowadzić dalsze badania, aby dowiedzieć się, jak można
zaradzić temu problemowi. Jak donosi dziennik „The Independent”, podobną
tendencję odnotowano również w Stanach Zjednoczonych.
Raport wykazał
ponadto, że sprzedaż książek tradycyjnych spadła w ciągu roku o 9 procent
(licząc w sztukach). Z kolei liczba nabytych ebooków wzrosła z
jednej na pięć wszystkich książek do jednej na cztery. Są one jednak
sprzedawane po znacznie niższej cenie niż drukowane egzemplarze, dlatego
przyniosły jedynie 14% wartości ogólnej sprzedaży książek.
Źródło: http://booklips.pl/newsy/kupujemy-coraz-mniej-ksiazek-na-prezenty/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz