Brazylijski oddział
wydawnictwa Penguin we współpracy z agencją kreatywną Mood wypuścił na rynek
pierwszą inteligentną zakładkę, która przypomina czytelnikom o czytaniu książek.
Inteligentna
zakładka wykrywa, kiedy czytana przez nas publikacja zbyt długo leży odłożona.
Dzięki wbudowanemu Wi-Fi wysyła na profil właściciela książki na Twittera
przypomnienie od autora o tym, że czeka go jeszcze lektura do dokończenia.
Zakładka jest
częścią kampanii „Tweet for a Read” („Tweet dla czytania”), która ma zachęcić
do sięgania po lekturę wszystkich tych, którzy czytają mniej książek, ponieważ
spędzają więcej czasu na portalach społecznościowych.
W ramach kampanii
stworzono zakładki z podobiznami trzech twórców literackich: portugalskiego
pisarza José Saramago, niemieckiego filozofa i pisarza Friedricha Nietzschego
oraz brazylijskiego muzyka i pisarza Viníciusa de Moraesa.
Tweety z
przypomnieniami o czytaniu książek przygotowano w żartobliwej formie. Dla
przykładu, jeśli zbyt długo zwlekaliśmy z sięgnięciem po „Z genealogii
moralności”, na naszym profilu na Twitterze może pojawić się następujący wpis
od Nietzschego: „Bóg umarł.
Nie pozwól, aby i moje dzieło umarło nieczytane”.
Źródło:
http://booklips.pl/newsy/ta-zakladka-przypomni-wam-o-czytaniu-ksiazek/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz