Kino z hasła to symbol wszystkich miejsc kultury, a więc
kin, teatrów, muzeów itp.; wszystkich miejsc, w których mogłyby się pojawiać
osoby z niepełnosprawnością sensoryczną.
Organizatorzy akcji chcą szerzyć Kulturę bez Barier. Przecież tak łatwo jest
dołączyć audiodeskrypcję, napisy dla niesłyszących lub tłumaczenie na język
migowy do filmów, spektakli teatralnych i wystaw w muzeach; tak łatwo
zainstalować pętlę indukcyjną; tak łatwo, a tak niewielu to robi. Akcja ma na
celu zaangażowanie ludzi, poruszenie miast i miasteczek, placów i ulic.
Zabierz laskę do kina!
Do akcji w Lublinie dołączył m. in. Teatr Stary.
Zabierz laskę do kina!
Do akcji w Lublinie dołączył m. in. Teatr Stary.
Celem kampanii społecznej ZABIERZ LASKĘ DO KINA Fundacji
Kultury bez Barier jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z
niepełnosprawnością, a szczególnie niewidomych i niesłyszących. Kampanię tworzą
trzy mocne zdjęcia, autorstwa fotografa Jacka Kołodziejskiego, nawiązujące do
filmów uznawanych za klasykę światowej kinematografii: Blue Velvet, reż. David
Lynch; Psychoza, reż. Alfred Hitchcock; Taksówkarz, reż. Martin Scorsese. W
miejscach czarnych plam znajduje się opis tego, co jest „pod” nimi. Pomysł ten
odwołuje się do audiodeskrypcji, czyli opisu, który słyszą niewidomi w czasie
oglądania przystosowanych dla nich filmów. Kampania promuje świat kultury bez
barier, świat otwarty, bez strachu, bez uprzedzeń. Ma dać ludziom szansę
pobawić się skojarzeniami, formą, przekazać treść bez patosu, z odrobiną
autoironii.
"Psychoza", reż. Alfred Hitchcock
"Blue Velvet", reż David Lynch
"Taksówkarz", reż. Martin Scorsese
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz