Jak wynika z najnowszego badania
IRCenter, najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w Polsce pozostają
Facebook i YouTube. Słabnie natomiast tendencja do korzystania z wielu tego
typu platform społecznościowych.
Wszystkie dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter badania "Social
Media w Polsce. 2014". Badanie ma charakter cykliczny i ma na celu pomiar
trendów konsumpcji mediów cyfrowych w Polsce. Dane ilościowe zostały zebrane
metodą CAWI za pośrednictwem panelu badawczego na reprezentatywnej próbie 1200
internautów.
Jak się okazuje, co szósty internauta korzysta z Facebooka codziennie, a serwis
YouTube odwiedzamy kilka razy w tygodniu (33 proc.). Użytkownicy pozostałych
kanałów korzystają z nich kilka razy w ciągu miesiąca.
„Pomimo nieustająco wysokiej popularności głównych mediów społecznościowych, internauci coraz częściej podejmują decyzję o rezygnacji z aktywnego korzystania z wielu serwisów równocześnie (hyper social). W 2014 roku tylko 8 proc. internautów korzystało z 5 serwisów społecznościowych miesięcznie, podczas gdy w 2013 roku robiło to 18 proc. Tendencja ta jest szczególnie silna w przypadku blogów i Twittera, z których coraz częściej rezygnują osoby młode” - czytamy w raporcie z badania.
Ponadto w „tradycyjnych” mediach społecznościowych stopniowo zachodzi zmiana pokoleniowa. Miejsce młodych (18-24 lata) mieszkańców największych miast zajmują „młodzi dorośli” (24-34 lata), mieszkający w miastach do 200 tys. mieszkańców. To grupa osób, dla której kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych mają rekomendacje znajomych. W media społecznościowe wkracza też coraz więcej osób starszych (55+). Preferowane przez nich serwisy to Instagram (+5 proc.) i Facebook (+3 proc.).
Młodzi internauci, którzy porzucają tradycyjne platformy społecznościowe, deklarują wzrost częstotliwości korzystania z internetu mobilnego (20 proc.).
Z kolei pomimo niewielkiego spadku popularności (spadek o 1 proc. w stosunku do 2013 roku), serwis Instagram coraz silniej angażuje, co czwartego internautę w Polsce (2,5 proc. więcej treści niż w 2013 r.). Osoby, które korzystają z Instagrama przynajmniej raz w miesiącu, można scharakteryzować jako aktywne i wyjątkowo dobrze zorientowane w mediach społecznościowych. Praktycznie każda z nich korzysta z serwisu YouTube i Facebook, co 8 czyta blogi, co 7 odwiedza serwis Twitter, a co 6 korzysta z LinkedIn.
Źródło:
http://rynek-ksiazki.pl/aktualnosci/facebook-i-youtube-najpopularniejsze_40475.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz