Firma Virtualo przygotowała raport na temat
rynku e-booków. Jest to bodaj pierwszy taki dokument w Polsce zbierający i
podsumowujący wszystkie najważniejsze dane dotyczące e-książek oraz e-czytelnictwa.
Raport zawiera dane z lat 2010-2014, dokładnie opisuje rozwój i zmiany na rynku
e-booków, które spowodowały, że jest on jednym z najprężniej rozwijających się
rynków e-książki w Europie.
„Do tej pory brakowało
dokumentu, w którym znajdowałyby się wszystkie najważniejsze dane na temat
powstania i wzrostu rynku e-książki w Polsce. Chcieliśmy wypełnić tę lukę i
zaprezentować raport, w którym będą dostępne kluczowe informacje związane z
polskim rynkiem e-booków” – mówi Martyna Bednarczyk, Koordynator ds.
marketingu Virtualo. Praca nad tym projektem trwała 3 miesiące, od czerwca do
września 2014 r. W raporcie Virtualo wykorzystało przede wszystkim własne dane
sprzedażowe oraz informacje zebrane podczas licznych badań i ankiet m.in.
przeprowadzonego w maju 2014 r. przy współpracy z Burda Książki i Allegro
pierwszego ogólnopolskiego „Czytnikoliczenia” czy badań zorganizowanych na
przełomie maja i czerwca 2014 r. w ramach projektu iPiracy.
Do współpracy przy tworzeniu
raportu Virtualo zaprosiło blogerów i właścicieli najpopularniejszych serwisów
zajmujących się e-książkami: Roberta Drozda ze Świata Czytników, Marcina
Łukiańczyka z UpolujEbooka.pl oraz Paulinę Poniewską z nowo powstałego serwisu
Bookto.pl oraz przedstawicieli znanych polskich wydawnictw – Małgorzatę
Rzepkowską z Grupy Wydawniczej Foksal, Piotra Matłokę z Domu Wydawniczego
Rebis, Magdalenę Żelazowską z Harlequin Polska i Iwonę Kielak z wydawnictwa
Wielka Litera. W dokumencie wykorzystane są również wypowiedzi pisarzy
biorących udział w akcji „E-book też książka, przetestowane przez autorów” –
m.in. Mariusza Szczygła czy Magdaleny Witkiewicz.
Raport Virtualo o rynku e-booków
objęty jest patronatem merytorycznym Biblioteki Analiz. Dokument napisany jest
nie tylko z punktu widzenia Virtualo jako dystrybutora i sprzedawcy e-booków,
ale przedstawia znacznie szerszą perspektywę prezentując komentarze i opinie
wszystkich najważniejszych podmiotów zainteresowanych rozwojem rynku e-booków w
Polsce. „Zależało nam przede wszystkim na rzetelności prezentowanych danych
i analiz. W raporcie staraliśmy się przedstawić wszelkie informacje
uwzględniając perspektywę zarówno sklepów internetowych sprzedających e-booki
jak i blogerów oraz serwisów promujących e-czytelnictwo, wydawców i autorów
oraz samych e-czytelników” – komentuje Martyna Bednarczyk z firmy
Virtualo. Na pewno jednym z najciekawszych rozdziałów w tym kontekście jest ten
dotyczący polityki cenowej, w którym ścierają się poglądy wszystkich grup
zainteresowanych rozwojem rynku e-booków w Polsce. Poza aspektem cenowym w
raporcie poruszane są najważniejsze tematy związane z rynkiem e-booków w Polsce
m.in.: dostępność nowości i backlisty, piractwo internetowe, stawka VAT, oferta
e-czytników i liczba e-czytelników.
Raport skierowany jest do
specjalistów i ekspertów powiązanych z rynkiem e-booków, blogerów i serwisów
internetowych zainteresowanych tematyką nowych technologii, sklepów
internetowych chcących wprowadzić do swojej oferty książki elektroniczne,
wydawców oraz e-czytelników.
Poniżej możecie ściągnąć go w trzech
wersjach:
wersja epub: http://virtualo.pl/raport_o_rynku_epub
wersja mobi: http://virtualo.pl/raport_o_rynku_mobi
fot. Martouf/Wikimedia Commons
Źródło:
http://booklips.pl/newsy/virtualo-przedstawia-pierwszy-na-polskim-rynku-raport-na-temat-e-bookow/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz