Interaktywny Instytut Badań
Rynkowych przeprowadził badanie dotyczące książek, e-booków i czytania. Ponad połowa badanych deklaruje,
że czytało książkę w ciągu ostatniego miesiąca a 42 proc. z nich czytało
książkę w ciągu ostatniego tygodnia. Spośród wszystkich poddanych badaniu
internautów 11 proc. twierdzi, że w ogóle nie czyta książek; 10 proc.
badanych ostatni raz czytało książkę ponad rok temu.
Zdecydowana większość, bo 80
proc. respondentów czytających książki, przyznało, że lubi wykonywać tę
czynność.
Najczęściej wybieranym przez ogół
badanych gatunkiem książki jest fantastyka (15 proc.), kryminał (12 proc.) i
książki historyczne (10 proc.). Najmniej popularnym gatunkiem książkowym jest
komedia, dramat, wywiad oraz tomiki poezji (średnio 2 proc. internautów).
Kobiety najczęściej wybierają romans (15 proc. spośród poddanych badaniu kobiet), kryminał (13 proc. czytających kobiet) oraz fantastykę (12 proc.). Mężczyźni czytający książki sięgają głównie po fantastykę (18 proc. wszystkich czytających książki mężczyzn), książki historyczne (14 proc. czytających mężczyzn) oraz wydania edukacyjne lub naukowe (13 proc.).
Kobiety najczęściej wybierają romans (15 proc. spośród poddanych badaniu kobiet), kryminał (13 proc. czytających kobiet) oraz fantastykę (12 proc.). Mężczyźni czytający książki sięgają głównie po fantastykę (18 proc. wszystkich czytających książki mężczyzn), książki historyczne (14 proc. czytających mężczyzn) oraz wydania edukacyjne lub naukowe (13 proc.).
Ponad połowa Internautów nie
korzysta z bibliotek publicznych – pozostałe 46 proc. badanych odwiedza wypożyczalnie
książek.
Nieco ponad 1/3 osób poddanych
badaniu czytało e-booka. Spośród osób, które czytały książkę w formie e-booka
59 proc. woli czytać tradycyjne, papierowe książki a 30 proc. z
nich obie formy (papierową oraz elektroniczną) odbiera tak samo.
Badanie zostało przeprowadzone w
dniach 29.07.-01.08.2014 r. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych
wchodzący w skład Grupy IQS. Badanie było realizowane w ramach Go96! Omnibus
online, techniką CAWI, metodą RTS (emisja ankiet na stronach internetowych). W
badaniu ogółem wzięło udział 1000 polskich Internautów w wieku 15 lat i więcej.
Źródło:
http://rynek-ksiazki.pl/aktualnosci/czestotliwosc-i-preferencje-czytelnicze_39084.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz